Autodesk Maya 2017

Kompleksowe oprogramowanie do animacji trójwymiarowej

Ożyw wytwory swojej wyobraźni za pomocą oprogramowania Maya® do trójwymiarowej animacji, modelowania, symulacji i renderowania. Maya pomaga twórcom w opowiadaniu historii, oferując szybki, zintegrowany zestaw narzędzi kreatywnych.

Narzędzia do tworzenia postaci i animacji

Oprogramowanie Maya® pomaga sprostać wyzwaniom związanym z tworzeniem postaci i produkcją animacji cyfrowych. Uzyskaj wydajne, zintegrowane narzędzia 3D, dzięki którym stworzysz solidny, a zarazem ułatwiający zwiększanie skali działań bazowy proces organizacji produkcji grafiki komputerowej.

          

Nowości Autodesk Maya 2017

Ruchome grafiki
1. Zestaw narzędzi do tworzenia ruchomych grafik**
Twórz piękne efekty w oparciu o wystąpienia obiektów.

2. 3D Type*
Twórz marki, logo, tytuły i inne teksty.

3. Ulepszony proces projektowy grafiki wektorowej*
Importuj lub kopiuj i wklejaj pliki SVG do programu Maya.

Dynamika i efekty
1. Głęboka, adaptacyjna symulacja płynów**
Symuluj precyzyjne szczegóły tylko tam, gdzie są potrzebne.


2. Adaptacyjna piana w Bifrost
Dodawaj pianę i pęcherzyki do symulacji cieczy.

3. Szybsze, łatwiejsze w użyciu XGen
Zaktualizowany proces projektowy, ustawienia wstępne, rzeźbienie oraz podgląd.

4. Symulacje z kształtami prowadzącymi w Bifrost
Steruj zachowaniem cieczy.

5. Adaptacyjny solwer Aero w Bifrost
Twórz efekty atmosferyczne, takie jak dym i mgła.

Animacja 3D
1. Zwiększona wydajność animacji**
Funkcje przyspieszające sprawiają, że Twoje sceny są jeszcze szybsze.

2. Równoległe szacowanie siatek
Nowy system przyspiesza odtwarzanie siatek i manipulowanie nimi.

3. Funkcja zniekształcająca Delta Mush
Rezultaty odkształceń są bliższe oryginalnej geometrii.

Modelowanie 3D
1. Ulepszony proces tworzenia kształtów**
Zyskaj większą kontrolę twórczą nad siatkami postaci dzięki pełniejszemu procesowi projektowemu.

2. Ulepszone modelowanie symetrii**
Łatwiej twórz symetryczne modele.

3. Nowy zestaw narzędzi do rzeźbienia
Rzeźb i kształtuj modele bardziej intuicyjnie.

Renderowanie i cieniowanie 3D
1. Ustawienia renderowania **
Szybko renderuj złożone sceny i zarządzaj nimi.

2. Dodatkowe węzły cieniowania pozwalające na dopracowywanie wyglądu*
Łatwiej cieniuj złożone sceny.

3. Ulepszony proces projektowy opracowywania wyglądu
Praca z Hypershade jest bardziej przyjazna artyście i intuicyjna.

4. Zarządzanie kolorami
Realizuj koncepcje twórcze dzięki bezpiecznym dla kolorów procesom projektowym.

Integracja procesów organizacji produkcji
1. Ulepszone procesy projektowe silników gier*
Przechodź z oprogramowania Maya do silników gier szybciej i łatwiej.
 

Funkcje rozszerzenia Extension 1 i 2 są dostępne tylko dla bieżących subskrybentów oprogramowania Maya jako część wersji rozszerzonych programu Maya 2016:

*

Dostępne w rozszerzeniu Extension 1.

**

Dostępne w rozszerzeniu Extension 2.

 

 



Wymagania systemowe

• System operacyjny: Windows® 10, Windows® 8.1 lub Windows® 7 64-bit Professional lub Apple® Mac OS® X 10.9.5 lub 10.10.x lub Red Hat® Enterprise Linux® 6.5 WS lub CentOS 6.5 Linux.
• Procesor wielordzeniowy Intel® Pentium® lub AMD® 64-bit.
• 4 GB pamięci RAM (zalecane 8 GB).
• 4 GB wolnego miejsca na dysku na instalację oprogramowania.
• Najnowsza przeglądarka Microsoft® Internet Explorer® lub Apple® Safari® lub Google Chrome™ lub Mozilla® Firefox®.
• Mysz z trzema przyciskami.
• Zalecane systemy i karty graficzne znajdują się na stronie: www.autodesk.com.

 Różnice między oprogramowaniem Maya LT 2017 i Maya 2017 

  Maya LT Maya
Modelowanie 3D
Zestaw narzędzi do rzeźbienia
Ulepszone procesy polimodelowania
Modelowanie wieloboków i siatki podpodziału
Tworzenie siatek elementarnych
Narzędzia tworzenia siatki
Narzędzia do zagęszczania wieloboków/siatki
Narzędzie do redukcji wieloboków
Pętle krawędzi i pierścieni
Przyspieszony proces modelowania NEX
Obsługa OpenSubdiv
Oparte na topologii narzędzia symetrii
Narzędzie Quad draw
Narzędzie Multicut ✓ 
Oparte na pędzlach narzędzia do rzeźbienia
Wybór farby
Automatyczne widoki przekroju  
Procesy projektowe UV i teksturowania
Procesy projektowe UV
Mapy UV, wektory normalne i kolorowanie według wierzchołków
Obsługa wielu zestawów UV
Zestawy UV dla wystąpień
Integracja z Unfold 3D
Wiele zestawów/kolorów na wierzchołek
Narzędzie do malowania 3D (tekstura)
Biblioteka tekstur proceduralnych Substance
Tekstury proceduralne 2D i 3D
Obsługa plików PSD  
Mapy transferów  
Nanoszenie tekstur Turtle
Animacje 3D
Równoległe szacowanie siatek
Animacja klatek kluczowych
Edytory wykresów i planów animacji
Warstwy animacji  
Edytor animacji nieliniowej Trax  
Narzędzie Set Driven Key
Edytowalne tory ruchu
Zapisywanie i ładowanie plików animacji ATOM  
Wiązania punktowe
Wiązania skierowane
Wiązania zorientowane
Wiązania skali  
Wiązania nadrzędne
Wiązania geometryczne  
Wiązania normalne  
Wiązania styczne  
Wiązania wektorów słupkowych
System animacji całego ciała HumanIK
Wbudowane funkcje Spline IK i Spring IK  
Retargeting animacji w czasie rzeczywistym
Tworzenie siatki i zniekształceń animacji
Funkcja zniekształcająca Delta Mush  
Nieliniowa funkcja zniekształcająca
Funkcja zniekształcająca Kratowanie
Funkcja zniekształcająca BlendShape
Funkcja zniekształcająca Zawijanie  
Funkcja zniekształcająca Rzeźbienie  
Funkcja zniekształcająca Miękka modyfikacja  
Funkcja zniekształcająca skupiska  
Funkcja zniekształcająca Wstrząsanie  
Funkcja zniekształcająca Drut  
Funkcja zniekształcająca Punkt na łuku
Funkcja zniekształcająca Marszczenie  
Funkcja zniekształcająca tekstury
Funkcja zniekształcająca Folia termokurczliwa
Tworzenie pokryć w oparciu o woksele geodezyjne
Tworzenie pokryć w oparciu o mapę termiczną
Malowanie wag pokrycia
Narzędzie Geometria zastępcza  
System odkształcania mięśni Maya  
Narzędzie Camera Sequencer
Narzędzia do tworzenia układu wielu kamer i zarządzania nimi  
Edycja klipów listy odtwarzania sekwencera  
Rysuj w rzutni  
Zachowuj pociągnięcia ołówka  
Znaczniki szybkości  
Nowej generacji mechanizm wyświetlania rzutni i cieniowania
Udoskonalenia procesu projektowego tworzenia wyglądu
Możliwość nadpisywania zewnętrznych modułów renderowania rzutni  
Obsługa Microsoft DirectX 11
Efekty cieniowania w czasie rzeczywistym DX11
Obsługa HLSL i CgFX
Narzędzie Spacer
Renderowanie i przetwarzanie obrazów
Moduł renderujący mental ray  
Wektorowy moduł renderujący  
Okno sprzętowego modułu renderującego  
Moduł renderujący Turtle  
Interaktywny fotorealistyczny moduł renderujący (IPR)  
Narzędzia Hypershade i Visor
ShaderFX
Zarządzanie kolorami
Toon Shader
Niefotorealistyczne style rysunkowe  
Maya Paint Effects
500 edytowalnych, wstępnie skonfigurowanych pędzli Maya Paint Effects  
Interaktywny podgląd  
Wyniki renderowania w mental ray  
Symulacja animacji  
Złożone, naturalne efekty  
Narzędzie Surface snap  
Narzędzie Surface attract  
Narzędzie Surface collide  
Algorytm Space Colonization  
Dynamika i efekty
Platforma efektów proceduralnych Bifrost  
Adaptacyjna piana w Bifrost  
Symulacje z kształtami prowadzącymi w Bifrost  
Adaptacyjny solwer Aero w Bifrost  
Otwarty wykres proceduralny dla Bifrost  
Generator dowolnych siatek elementarnych XGen  
Maya Fluid Effects  
Maya Fur  
Maya nHair  
Maya nParticles  
Maya nCloth  
Dynamika brył sztywnych i elastycznych  
Moduł Bullet Physics  
Integracja z NVIDIA PhysX  
Integracja i narzędzia procesów organizacji produkcji
Obsługa skryptów w języku MEL
Obsługa skryptów w języku Python  
Tworzenie niestandardowych wtyczek za pomocą SDK  
Tworzenie niestandardowych obiektów Maya  
Dostosowywanie interfejsu użytkownika do własnych narzędzi  
Obsługa Microsoft .NET API  
Obsługa wtyczek i narzędzi innych firm  
Tworzenie obiektów niestandardowych i wtyczek za pomocą interfejsu Maya C++ API  
Tworzenie niestandardowych narzędzi interfejsów użytkownika w środowisku programistycznym Qt  
Interfejs API rzutni Viewport 2.0  
Funkcja eksportu Send to Unity
Funkcja eksportu Send to Unreal
Funkcja eksportu Send to Mudbox
Narzędzie eksportu do gier
Integracja z chmurą  
Integracja 2D i 3D
Warstwa renderowania  
Drzewo compositingu dla warstw renderowania  
Drzewo compositingu dla warstw renderowania  
Interakcja edycji pliku z Adobe Illustrator
Narzędzia do zarządzania danymi i scenami
Wyświetlanie i edytowanie relacji węzłów  
Segmentowanie scen  
Węzły grup dla widoków użytkownika  
Modyfikowanie modelowanych danych bez przebudowy  
Odczyt/zapis formatu Alembic Framework  
Narzędzia zespołu sceny
Zarządzanie zasobami produkcji  
Przełączanie między reprezentacjami sceny  
Stosowanie, animowanie i sprawdzanie modyfikacji  
Śledzenie nadpisywania na zespołach  
Uniwersalny interfejs API do dostosowywania narzędzi  
Uniwersalny interfejs API do dostosowywania narzędzi
Interfejs użytkownika edytora ścieżek plików
Interfejs użytkownika edytora ścieżek plików
Ustawianie ścieżek do nieistniejących plików
Uzyskiwanie dostępu do plików w ścieżkach niestandardowych
Maya Composite
Zaawansowane narzędzia do compositingu i przetwarzania obrazu  
Trójwymiarowe środowisko kompozycyjne  
Narzędzia do rotoskopii  
Odtwarzanie z dysku  
Obsługa warstw renderowania  
Compositing oparty na skryptach języka Python  
Profesjonalne śledzenie kamery
Microsoft Windows
Automatyczne śledzenie kamery 3D  
Obsługiwane systemy operacyjne
Mac OS X
Linux  


Autodesk Maya 2016
Autodesk Maya LT 2016