Autodesk Maya 2015
Oprogramowanie Autodesk Maya® oferuje kompleksowy zestaw narzędzi do tworzenia animacji komputerowej 3D, modelowania, symulacji i renderingu.
Maya zapewnia wysokiej klasy zestawy narzędzi i efekty zwiększające wydajność pracy podczas modelowania, tworzenia tekstur i shaderów.
Nowości Autodesk Maya 2015 |
2. Modelowanie za pomocą poligonów
Zastosowanie nowych algorytmów podczas wykonywania operacji logicznych na poligonach sprawiają, że operacje są znacznie szybsze, bardziej stabilne i niezawodne.
3. Wykorzystanie technologii OpenSubdiv
Zastosowanie bibliotek OpenSubdiv udostępnionych przez firmę Pixar umożliwiających pracę z modelami o wysokiej precyzji. OpenSubdiv jest obecnie domyślną metodą podziału podczas podglądu wygładzonej siatki, wygładzania lub tworzenia podziału powierzchni.
4. Zestaw narzędzi UV
Nowe opcje i narzędzia zapewniają większą kontrolę podczas wyboru za pomocą UV Texture Editor znacznie ułatwiające i przyspieszające pracę.
Renderowanie 3D i przetwarzanie obrazu
1. ShaderFX
Shader FX jest to edytor shaderów, który pozwala na łatwe tworzenie zaawansowanych shaderów i daje możliwość automatycznego podgląd zmian wprowadzonych za jego pomocą. Dzięki tej funkcji artyści i programiści mogą projektować shadery, które są dopasowane do ich silników gier. Tworzenie zasobów gier i tekstur w programie Maya jest teraz dużo łatwiejsze.
2. Wykorzystanie technologii Ptex w Mental Ray
Nowy, uproszczony sposób renderowania w Mental Ray za pomocą technologii Ptex.
Dodatkowo można dostosować jakość renderingu za pomocą odpowiednich filtrów.
Symulacja i efekty
1. Efekty Bifrost
Fotorealistyczne tworzenie i renderowanie płynów.
Bifrost jest silnikiem służącym do tworzenia symulacji efektów związanych z płynami, takimi jak woda oraz inne płyny. Dzięki niemu można wygenerować ciecz wypływającą z emitorów i poddać ją grawitacji, ukierunkować ją w taki sposób aby doszło do zderzenia strumienia i wytworzyć efekt rozprysku oraz używać akceleratorów do tworzenia strumieni i innych efektów.
Efekt symulacji Bifrost jest kontrolowany przez wiele atrybutów różnych obiektów i w różnych punktach sceny.
Aby edytować i udoskonalać symulację, należy dostosować atrybuty w kilku miejscach.
2. Generator XGen
XGEN umożliwia tworzenie krzywych, kuli i niestandardowej geometrii na powierzchni siatki o oczkach wielokątnych, stworzonej w programie Maya.
XGEN pozwala na utworzenie i dostosowanie włosów czy sierści do stworzonych postaci. Archiwum geometrii XGEN umożliwia wypełnianie krajobrazów i środowisk w szybki sposób używając takich elementów jak: trawiaste sawanny, rozmaite lasy, tereny skaliste czy kamieniste szlaki. Zawiera on zestaw interaktywnych pędzli, dzięki którym tworzenie i dostosowanie różnego rodzaju włosów, sierści a także kształtu liści i roślin jest możliwe.
3. Ulepszenie fizycznych symulacji dzięki Bullet
Bullet Plug-in umożliwia dostęp do fizycznego silnika Bullet, który umożliwia tworzenie wielkoskalowych, bardzo realistycznych symulacji kinematycznych i dynamicznych. Bullet może być używany do tworzenia elementów dla renderowanych animacji filmowych lub wizualizacji, jak również do konfiguracji silnika gier i symulacji w czasie rzeczywistym.
Bullet Plug-in zapewnia płynne odwzorowanie obiektów Bullet jako obiektów Maya.
Wymagania systemowe
• System operacyjny Windows® 8, Windows® 8.1 lub Windows® 7 64-bit Professional.
• Procesor wielordzeniowy Intel® Pentium® lub AMD® 64-bit.
• 4 GB pamięci RAM (zalecane 8 GB).
• 2 GB wolnego miejsca na dysku na instalację oprogramowania.
• Najnowsza przeglądarka Microsoft® Internet Explorer® lub Apple® Safari® lub Mozilla® Firefox®.
• Mysz z trzema przyciskami.
• Zalecane systemy i karty graficzne znajdują się na stronie: http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/syscert?id=18844534&siteID=123112.